informacje top
  • 30 dni na zwrot towaru
  • wysyłka w 24 godziny
  • Godziny pracy: pn-pt 8:00 -18:00 sb 8:00-15:00
  • 605 592 525 || kontakt@twojmotosklep.pl
Producenci
Promocje
Filtr powietrza AE311 Saxo/Peugeot 306, 405
Filtr powietrza AE311 Saxo/Peugeot 306, 405
18,52 zł 16,67 zł
szt.
Filtr powietrza AE311/1 Saxo/Peugeot 106
Filtr powietrza AE311/1 Saxo/Peugeot 106
32,13 zł 28,92 zł
szt.
Filtr powietrza AE 335 Saxo/Micra 1.5D
Filtr powietrza AE 335 Saxo/Micra 1.5D
28,47 zł 25,62 zł
szt.
Filtr powietrza AP 015 Kadet 1.6D
Filtr powietrza AP 015 Kadet 1.6D
20,40 zł 18,36 zł
szt.
Filtr powietrza AP 020/2 Opel Vectra B
Filtr powietrza AP 020/2 Opel Vectra B
32,15 zł 28,93 zł
szt.
Filtr powietrza AP 021 Citroen C5/Peugeot 406 2.0 HDI
Filtr powietrza AP 021 Citroen C5/Peugeot 406 2.0 HDI
20,27 zł 18,24 zł
szt.
Filtr powietrza AP 021/1 C5 II/ 407 3.0 HDI
Filtr powietrza AP 021/1 C5 II/ 407 3.0 HDI
47,85 zł 43,06 zł
szt.
Filtr powietrza AP 022/3 Fiat 500/Panda 1.4
Filtr powietrza AP 022/3 Fiat 500/Panda 1.4
37,77 zł 33,99 zł
szt.
Produkt dnia
Tarcza hamulcowa TRW DF 4995S przód Insignia
Tarcza hamulcowa TRW DF 4995S przód Insignia
195,99 zł 176,39 zł
szt.
Jak przebiegają procesy filtracji i dlaczego warto wybierać markowe filtry? 0

Filtry powietrza:

Do spalenia 1 litra paliwa potrzebne jest około 9000 litrów powietrza, które musi być starannie przefiltrowane. W przeciwnym przypadku do silnika mogą przedostać się mikrozanieczyszczenia, które mogą stać się cichym zabójcą silnika.

Dlaczego warto regularnie wymieniać i stosować markowe filtry powietrza?

Zużyty filtr (lub słaby jakościowo) może mieć wpływ na pracę przepływomierza. Przepływomierz odpowiedzialny jest za pomiar ilość powietrza wpadającego do silnika. Na tej podstawie sterownik dobiera odpowiednią ilość paliwa.

Efekty błędnie działającego przepływomierza:

  • spadek mocy silnika
  • nierówna praca silnika – szarpanie przy przyspieszaniu (które bywa też objawem zużytych elementów układu zapłonowego np. świec)
  • wzrost zużycia paliwa

Największym błędem i pozorną oszczędnością jest czyszczenie filtra powietrza sprężonym powietrzem. W ten sposób jedynie „wciskamy” drobne zanieczyszczenia w głąb filtra, często uszkadzając przy tym jego włokna i pogarszamy jego właściwości filtracyjne (a pozornie przecież wydmuchaliśmy największe zanieczyszcenia). Po takim zabiegu zmienią się również opory przepływu powietrza.

Filtry oleju:

Filtr oleju ma za zadanie zatrzymać zanieczyszczenia wielkości nawet 1/50 milimetra.

Zanieczyszczeniami takimi mogą być:

  • sadza, powstająca podczas procesu degradacji oleju
  • opiłki metalu powstające podczas tarć w silniku
  • zanieczyszczenia mogące dostać się do silnika podczas wymiany oleju
  • zanieczyszczenia organiczne (po niespalonym paliwie i oleju, produkty utleniania, będące efektem spalania w silniku)

Filtr oleju jest pierwszą ochroną przed zatarciem silnika!

Wspomniane zanieczyszczenia dostające się do oleju, będą powodować zwiększone tarcie i przyspieszone zużycie elementów silnika.

Objawy zmniejszenia sprawności mechanicznej silnika:

  • zwiększone zużycie paliwa
  • zwiększone zużycie oleju silnikowego
  • utrudniony rozruch przy niskich temperaturach
  • nierównomierna i głośna praca silnika

Czysty olej jest również niezmiernie ważny dla smarowania turbosprężarki, która jest smarowana tym samym olejem, co nasz silnik.

Rodzaje filtrów oleju:

  • filtry puszkowe tzw. Spin-on
  • wkłady z metalowymi elementami
  • wkłady z plastikowymi elementami

Filtry oleju puszkowe wymieniamy w całości (zawierają one elementy filtracyjne z zaworami opisanymi poniżej). W przypadku wkładów wymieniamy sam wkład i uszczelki(sprzedawane razem z filtrem) w fabrycznej obudowie filtra zamontowanej w samochodzie, która ma już wbudowane potrzebne zaworu.

Filtry olejowe puszkowe (tzn. spin-on) posiadają w sobie odpowiednie zawory odpowiedzialne za :

  • zawór przeciwzwrotny (anti-drainback valve) – zapobiega wydostawaniu się oleju z filtra po wyłączeniu silnika
  • zawór bezpieczeństwa (by-pass valve) – ma udrożnić przepływ oleju. Otwiera się na skutek wzrostu ciśnienia, podczas rozruchu w niskiej temperaturze lub gdy element filtrujący jest zapchany – gdy nie został na czas wymieniony
  • zawór eco (anti-syphon valve) – chroni przed spływaniem oleju po wyłączeniu silnika, jednak znajduje się w filtrze po stronie, gdzie olej jest już przefiltrowany. Po uruchomieniu silnika znacznie skraca czas suchego tarcia, czyli chwilowej pracy silnika na „sucho” podczas rozruchu (efekt ten występuję w każdym silniku spalinowym), ponieważ jest odpowiedzialny za szybki przypływ oleju do silnika

Podsumowując:

Efektem zaniedbania procesu filtracji oleju może być jego uszkodzenie mechaniczne, a w najgorszym przypadku zatarcie – czyli mechaniczne unieruchomienie (naprawa często nieopłacalna), uszkodzenie turbosprężarki (regeneracja od około 1 tys. zł do kilku tys. zł).

Kiedy wymieniać?

Obowiązkowo przy każdej wymianie oleju. A co ile wymieniać olej? To już zależy od rodzaju silnika i zalecań producenta. Jednak w dobie wydłużania interwałów wymiany olejów zalecamy skrócenie ich o połowę. Może to znacznie wydłużyć żywotność silnika. Potwierdzają to liczne opinie użytkowników nawet bardzo awaryjnych silników , jak np. 1.5 dCi koncernu Renault cierpiący na obracające się panewki. Skrócenie interwału wymiany oleju o połowę pozwoliło na bezproblemową jazdę i uniknięcie typowych usterek silnika.

Jakie olej wybrać?

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w innym artykule na tym blogu.

Jak montować?

Filtr dokręcamy ręką do momentu, gdy dotknie korpusu silnika. Wtedy zgodnie z zaleceniami na filtrze lub opakowaniu dokręcamy o ¾ lub 1 obrót. Obowiązkowo uszczelkę filtra smarujemy olejem silnikowym.

Filtry paliwa:

Potrafią zatrzymać zanieczyszczenia wielkości 3 -5 mikronów (0,003-0,005 mm).

Regularna wymiana filtra paliwa ma nieoceniony wpływ na kondycję naszych wtryskiwaczy, których żywotność możemy wydłużyć kilkakrotnie.

Filtr paliwa ma za zadanie zatrzymać zanieczyszczenia jak: kurz, opiłki metalu, rdza, pyły, inne cząstki stałe.

Skąd biorą się te zanieczyszczenia?

Mogą postawić podczas produkcji, transportu, czy przechowywania paliwa. Ponadto mogą się dostać podczas tankowania, czy też przez odpowietrznik zbiornika paliwa.

Jakie mogą być konsekwencje niewymienionego na czas filtra paliwa:

  • odczuwalny spadek mocy w górnym zakresie obrotów
  • uszkodzenie wtryskiwaczy
  • uszkodzenie pompy wtryskowej paliwa
  • przedostanie się zanieczyszczeń do komory spalania (może spowodować uszkodzenie cylindrów lub tulei cylindrycznych w silniku)

Rodzaje filtrów paliwa:

  • filtry z przyłączami – występują w formie metalowej lub plastikowej obudowy z przyłączami do odpowiednich przewodów paliwowych
  • wkłady filtrów – wymienny jest sam wkład montowany w obudowie z silniczkiem
  • filtry wkręcane – występują w formie puszki z gwintem na dole filtra

Do samochodów s systemem wtryskowym common-rail są produkowane filtry ze zintegrowanym podgrzewaczem paliwa. Elektryczny podgrzewacz paliwa ma zapewnić rozruch nawet w -28 C. Podgrzewacz jest regulowany za pomocą sterownika silnika i uruchamiany tylko w razie potrzeby.

PS- tak firma Filtron oznaczyła filtry powietrza z podgrzewaczem.

Dlaczego w silnikach diesla warto wymieniać filtry paliwa przed zimą?

Powodem takiego zalecenia jest parafina dodawana do oleju napędowego, która pozytywnie wpływa na pracę silnika i niską emisję spalin. W oleju napędowym tankowanym w okresie letnim wydziela się ona przy wyższych temperaturach i może zalegać na filtrze – po wytrąceniu może utworzyć się z parafiny woskowa masa, która osiądzie na filtrze. W oleju napędowym dostarczanym na staje pawliw w okresie zimowym mieszanka jest tak opracowana, aby ta parafina wydzielała się w dużo niższej temperaturze.

Na co zwrócić uwagę przy montażu?

Przede wszystkim na kierunek przepływu paliwa. Jeśli mowa o filtrach z przyłączami to strzałka na obudowie wskazuje kierunek przepływu paliwa. Przy wymianie filtra paliwa w silnikach diesla należy pamiętać o odpowietrzeniu układu paliwowego. W silnikach z elektryczną pompą paliwa należy kilkukrotnie włączyć i wyłączyć zapłon. W silnikach wyposażonych w ręczną pompę odpowietrzamy manualnie.

Filtry kabinowe:

Zadaniem filtra kabinowego jest oczyszczenie powietrza wpadającego do przestrzeni pasażerskiej podczas jazdy.

Podczas godziny jazdy samochodem do przestrzeni pasażerskiej trafia blisko 100 000 litrów powietrza.

Po co wymieniać filtr kabinowy (zwany też filtrem przestrzeni pasażerskiej)?

W erze wszechobecnego zanieczyszczenia powietrza i kilkukrotnie przekraczanym dopuszczalnym normom emisji spalin (szczególnie w godzinach szczyty w dużych miastach) zadbajmy po prostu o zdrowie swoje i innych podróżujących.

Wdychanie pyłów, kurzu czy zarodników może skutkować:

  • chorobami płuc oraz układu krążenia
  • wzmożone zmęczenie podczas podróży – powodujące niepotrzebne zagrożenie
  • pojawieniem się reakcji alergicznych (przekrwienie oczu, podrażnienie błony śluzowej nosa, katar)

Na zużytym filtrze kabinowym osadza się wilgoć, będąca często przyczyna nadmiernego parowania szyb w pojeździe – jest to niewątpliwie dodatkowe zagrożenie, szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych. Filtr taki ogranicza również efektywność pracy klimatyzacji (blokując przepływ powietrza).

Podsumowując filtr kabinowy należy wymienić ze względów zdrowotnych, jak i bezpieczeństwa.

Kiedy wymieniać?

Raz w roku lub po przejechaniu 15 tys. Km.

Jaki rodzaj wybrać?

Rozróżniamy dwa rodzaje filtrów kabinowych – zwykłe i z aktywnym węglem.

Wersje z węglem aktywnym mają dodatkową zaletę – oprócz filtrowania cząstek stałych zatrzymują również szkodliwe gazy z atmosfery. Cząsteczki aktywnego węgla wiążą ze sobą cząsteczki gazów, uniemożliwiając im przedostanie się do kabiny pasażerskiej.

Filtr z węglem aktywnym stosowane są powszechnie w lodówkach czy klimatyzatorach, czyli tak gdzie szczególnie potrzebne jest czyste powietrze.

BioKnigh System – wszystkie filtry kabinowe Filtrona (zwykłe i węglowe) są produkowane w systemie BioKnigh. Dzięki specjalnej powłoce usuwa z filtrowanego powietrza prawie 100 % bakterii i alergenów oraz zapobiega powstawaniu alergennych pleśni i grzybów.

Dlaczego jest to takie ważne?

Bakterii i alergenów nie widać, a jeśli możemy ich uniknąć to po co narażać siebie i innych na dyskomfort lub zmęczenie powodujące zagrożenie w podróży.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl